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Rhinoceros 5.0 + ChaosGroup V-Ray 2.0 for Rhino Bundle
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McNeel:
Rhinoceros 5.0 + ChaosGroup V-Ray 2.0 for Rhino Bundle

Art.Nr.: 31667
Herst.Nr.: BRV5


Lizenz:
Standard Software
Vollversion
Medientyp:
Lizenz
Plattform:
Win
Sprache:
Multilingual
Voraussetzungen:
Nötig: Endkundendaten inkl. Emailadresse

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Lieferung:
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Softwarebundle bestehend aus Rhino 5.0 + V-Ray for Rhino.


Rhinoceros 5.0
 
McNeel Rhinoceros 3D ist ein 3D NURBS-Modeller für Windows und richtet sich hauptsächlich an Anwender aus dem Industrie- und Produktdesign. Rhino kann NURBS-Kurven, Flächen, Volumenkörper und Polygonnetze erzeugen, bearbeiten, analysieren, dokumentieren, rendern, animieren und übersetzen. Es gibt keine Grenzen, was Genauigkeit, Komplexität, Grad oder Größe betrifft. Rhino unterstützt auch Polygonnetze und Punktewolken.
 

Neue Funktionen in Rhino 5.0:
 

In der Bearbeitung
 
Die Bearbeitung komplexer Modelle ist dank Hunderter neuer und verbesserter Befehle schneller und einfacher:
 
  •  Direkte Manipulation von Teilobjekten
  •  Dünnwandige Schalenerzeugung
  •  Support von Historie für weitere Befehle
  •  Dutzende neuer und verbesserter Befehle
 

Auf der Benutzeroberfläche
 
Die Rhino 5 Benutzeroberfläche enthält neue Werkzeuge für Bearbeitung und Objekterzeugung:
 
  • Widget für die Gumball-Objektmanipulation
  • Verbesserungen der Objektauswahlwerkzeuge
  • Verbesserungen der Objektfänge
  • Werkzeugleisten mit Reitern
  • Andockbare Panele
  • Und vieles mehr...
 

In der Anzeige
 
  • Verbesserung der Geschwindigkeit
  • Schnelle Konfiguration der Ansichtsfensteranzeige
  • Erweiterte und verbesserte Anzeigemodi
  • Erweiterte und verbesserte Anzeigemodi
  • Besserer Support für Anzeigemodi-Plug-in
 
Weitere Verbesserungen einschließlich Support für Zeichnungsreihenfolge, 2-Punkt Perspektive und bessere Zuschneideebenen.
 

Im Rendering
 
Erstklassige Präsentationen sind für die meisten Designprojekte wichtig. Enthält wichtige Aktualisierungen für:
 
  • Rhino-Renderer
  • Materialien, Texturen und Umgebungen
  • Ansichten (Kameras)
  • Beleuchtung
  • Polygonnetzparameter
  • Animation
 

Im Entwurf 
  • Größere Kontrolle über Anmerkungsstile
  • Historiensupport für Bemaßungen
  • Textfelder in Text und Anmerkungspfeilen
  • Bemaßungen für Flächeninhalt und Kurvenlänge
  • Revisionswolken
  • Isometrische Ansichten
  • Zeichnungsreihenfolge
  • Mehr Steuerungen für Seiten-Layout
  • Druckkalibrierung
  • High-res viewport capture
 

Die Polygonnetzwerkzeuge
 
Robuste Werkzeuge für Import, Export, Erzeugung und Bearbeitung von Polygonnetzen sind in allen Phasen des Entwurfs wichtig:
 
    Erfasste 3D-Daten aus Digitalisierungs- und Scanprozessen werden normalerweise in
    Rhino als Polygonnetzmodelle übertragen.
    Viele Anwendungen, wie zum Beispiel SketchUp und Modo, unterstützen nur Polygonnetzdaten.
    Polygonnetzexport für Analyse und Rendering.
    Umwandlung von NURBS für Anzeige und Renderung
    Export für Prototyping und Fertigung

        In der 3D-Erfassung

        Die Erfassung von 3D-Daten gehört in einem Designprojekt oft zum ersten Schritt. Rhino hat immer sowohl 3D-Digitalisierungs-Hardware wie auch gescannte 3D-Punktewolkendaten unterstützt. Rhino 5 verfügt über besseren Support für:
          Große Punktewolken. 3D-Scanner sind schneller und konstengünstiger geworden, was sehr große Scandateien üblicher macht
          Rhinos 64-Bit - Version und besserer Support fpr Grafik-Koprozessor macht es möglich, mit d iesen großen Punktewolken zu arbeiten.

          LIDAR erfasst 3D-Geländedaten für Landwirtschaft, Archäologie, Geologie, Raumplanung, Vermessung, Transport sowie für die Einsatzoptimierung
          von Wind- und Solarparks und Mobilfunkstationen. Rhino 5 verfügt nun über robusten Support für Plug-Ins wie RhinoTerrain, die Spezialwerkzeuge
          für die neuen Rhino Anwender bieten.

          In der Verwaltung
           
          Zu den Hauptzielen für Rhino 5 gehören:
           
          • Bessere Nutzung von aktueller Hardware
          • Einfachere Lizenzimplementierung von zahlreichen Installationen
          • Einfachere gemeinsame Nutzung von (schwebenden) Lizenzen in einer Arbeitsgruppe oder in einem Unternehmen
          • Einfachere Lizenzverwaltung und -Rückverfolgung
          • Einfachere Lizenzaktualisierung mit der aktuellen Service Release
          • Mehr Schulungs- und Supportoptionen
             
             
            V-Ray for Rhino
             
            Der Plugin-Render V-Ray for Rhino unterstützt den NURBS-Modellierer Rhinoceros beim Berechnen von 3D-Bildern. Das Plug-In ist für alle Designer, Architekten, Modellbauer und Schmuckdesigner nützlich, die bei der Arbeit nicht auf Geschwindigkeit verzichten wollen, aber auf hochwertige und fotorealistische Ergebnisse angewiesen sind.
             
             
            Dieses Produkt ist ausschließlich in englischer Sprache erhältlich!
            Die ausführliche Produktbeschreibung ist deshalb auf Englisch.
             

            V-Ray for Rhino offers visualization professionals a state-of-the-art solution that generates high-quality images of unparalleled realism. The plug-in works with Robert McNeel & Associates Rhinoceros, which is one of the most popular Windows-based NURBS modeling tools available today.
             
            Rhino users in all fields - from engineering and product design to 3D animation - rely on V-Ray as a quick, easy and cost efficient way to render their most cutting-edge images.
             
            V-Ray 2.0 for Rhino is now available for Rhino versions 4 and 5.
             

            What‘s new in V-Ray 2.0 for Rhino?
             
            V-Ray RT® - Interactive responses and a streamlined scene composition with GPU ray tracing up to 30 times faster from directly inside the Rhino viewport.
             
            V-Ray Wrapper Material - Can be used to specify additional properties per material. You can now create true matte materials which show the background as opposed to the base material.
             
            V-Ray Express* - Users can easily access more than 200 materials and interchangeable lighting setups to create realistic studio scenes and illuminate models faster than ever.
             
            *V-Ray Express is available separately from our downloads page.
             

            HDR Light Studio Support* - Live connection to HDR Light Studio with Light Paint feature accessed directly within Rhino, providing the most intuitive and creative way to light a design.
             
            *The V-Ray for Rhino HDR Light Studio live connection is only supported on Rhino 5 64-bit and requires a license of HDR Light Studio 4.3 or higher.
             
            V-Ray Material - A brand new compact and optimized material for V-Ray that includes parameters to adjust diffuse, reflection, and refraction.
             
             
             
            V-Ray for Rhino Key Features
             
            Efficient Multicore Ray-Tracing Engine
            V-Ray has been specifically optimized for ray tracing, allowing users to create complex shading, area shadows, camera effects and GI with unprecedented speed and accuracy.
             
            Rhino Integration
            V-Ray 1.5 for Rhino supports the 32-bit version of Rhino 4.0 and the 32 and 64-bit versions of Rhino 5.0.
             
            Interactive Rendering
            V-Ray RT is a revolutionary rendering engine providing instant feedback and streamlining scene setup. Because V-Ray RT is built upon the same robust core as V-Ray, it is seamless to transition between V-Ray RT and production rendering.
             
            Randomize Sampler improves anti-aliasing of nearly horizontal or vertical lines.
             

            GEOMETRY
             
            VRayProxy
            VRayProxy is an indispensable tool for managing scene memory and efficiently rendering massive amounts of geometry. V-Ray Proxy objects are dynamically loaded and unloaded at render-time, saving vital RAM resources.
             
            Displacement
            Control displacement on a per-material basis and generate detailed geometry at render time with maximum memory efficiency.
             

            MATERIALS & SHADING
             
            Physically-based Materials
            Create materials based on physical properties using VRay‘s versatile shaders.
             
            Material Preview
            Preview materials accurately and efficiently. Once a preview is generated, it is cached for later use.
             
            VRayDirt
            Simulate shading around corners and crevices of objects based on a radial distance. VRayDirt can be used to produce a variety of effects, including ambient occlusion renderings.
             
            Interpolation (Reflections and Refractions)
            Accelerate rendering by approximating and caching the effects of glossy reflections and refractions.
             
            Dispersion
            Trace and refract light based on its wavelength.
             
            Alpha Transparency
            Create materials with alpha transparency.
             
            Procedural Textures
            Utilize procedurally generated texture maps:
            Falloff  Granite Dirt   Marble
            Rock   Smoke   Invert Leather
            Snow  SpeckleSplat  Stucco
            Water  Wood
             
            Color Space
            Manage the input gamma of textures using Linear, Gamma Corrected, or sRGB options.
             

            LIGHTS & ILLUMINATION
             
            Dome Light
            Create simple, artifact-free image-based lighting using the Dome Light. Its powerful importance sampling analyzes HDR images and optimizes light tracing and GI precision.
             
            IES Light
            Use photometric data to provide accurate light definition.
             
            Sphere Light
            Create spherically shaped area lights.
             

            SUN & SKY
             
            RDK Sun
            The VRaySun/ Sky system is compatible with the RDK Sun.
             
            Sky Options
            Control sky properties independently from the sun.
             
            Sky Models
            Specify sky appearance using Preetham et al, CIE Clear, or CIE Overcast models.
             

            GLOBAL ILLUMINATION
             
            Optimized Global Illumination Solutions
            V-Ray provides several optimized solutions for creating Global Illumination, giving artists the complete control and flexibility they need.
             
            Ambient Occlusion
            Generate shading based on an objects proximity, and enhance GI details without significantly increasing render time.
             
            Retrace Threshold
            Reduce Light Cache artifacts and improve the appearance of glossy reflections and refractions when using the time saving feature - Use light cache for glossy rays.
             

            CAMERAS & OPTICS
             
            Physical Camera
            Render any standard camera using physical camera properties, including Depth of Field and Motion Blur effects.
             
            Lens Effects (Glare / Bloom)
            Simulate the natural lens effects that occur when photographing highlights.
             

            RENDERING OUTPUT
             
            DR Spawner
            Launch Distributed Rendering hosts without opening Rhino.
             
            Color Mapping
            Clamp Level defines the peak level for clamping bright colors. Adaptation Only uses color-mapping controls for calculations without applying to the final result. Linear Workflow applies inverse gamma correction to all materials, simplifying setup time for Linear Workflow.
             
            V-Ray Frame Buffer (VFB)
            Region Render specifies a portion of the scene to render. History saves render to the VFB cache, simplifying render comparison. Compare loads two renders directly in the VFB with A/B comparison controls. Material ID supports rendering Material ID channels for post processing.
             
            Rhino RDK Support
            V-Ray 1.5 for Rhino supports the Rhino Document Sun, Edge Softening, Shutlining, and Displacement.
            Systemvoraussetzungen Windows

            • Windows 7 or 8 - recommended
            • Windows Vista
            • Windows XP (32-bit only) Service Pack 3
            • Note: Both 32- and 64-bit versions are installed on 64-bit Windows systems.
            • 1 GB RAM. 8 GB or more is recommended
            • DVD drive or an Internet connection for installation
            • 600 MB disk space
             OpenGL 3 capable video card
            • Note: Apple hardware is supported only with Bootcamp

            Not supported:
            •  Linux, or any other operating system not listed above
            •  Windows NT, 95, 98, ME, or 2000
            •  Windows XP 64-bit
            •  Mac OS X, but an OS X version is under development.
            •  Virtualization systems on OS X such as VMWare and Parallels